Läcker gratäng av fläskfilé



Idag lagade jag en väldigt enkel och god middag! Fläskfilé a´la tacos, så gillar ni tacosmaken tycker jag ni absolut ska prova detta recept.



500 g fläskfílé
2 msk soja
2 msk lime eller citron
1 påse taco kryddmix
1 purjolök strimlad
1 påse old el paso cheddar dip
3 dl matlagningsgrädde
1 dl riven ost



Blanda soya, lime (citron) och kryddmix i en plastpåse. Lägg ner flässkfilé skivorna som du har skurit i 1 cm tjocka skivor. Låt stå i kylen i 2 timmar.

Bryn köttet snabbt på hög värme så det får en yta. Lägg i form. Strö över purjolöken.

Vispa ner cheddar dip i kall grädde och låt koka upp under omrörning.

Häll såsen över köttet i formen och strö över osten. Gratinera i 20 minuter.

Servera ris eller potatis till och sallad.













Bilder:Privat








Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Det låter ju mycket gott å verkar inte svårt heller!?! Sånt gillar jag.

Önskar er en riktigt trevlighelg!!

Kramen, Maria

2009-12-04 @ 23:14:31
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Ida

Maria: Nej, det är superenkelt! Och ni som är så duktiga i köket har jag för mig ;)! Detsamma, ha en trevlig helg. Kram

2009-12-04 @ 23:32:49
Postat av: Berith

Kan rekomendera denna maträtt=jättegott om man gillat tacosmaken. Mamma

2009-12-05 @ 10:01:34
Postat av: Lina

Mums, ska vi absolut pröva!

2009-12-05 @ 11:30:13
Postat av: anna

Lät supergott det där!! Det blir lördagsmiddag i veckan :)

2009-12-07 @ 14:59:39
URL: http://salhuset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0